Nemcsak az USA hadseregében történt mérföldkőnek tekinthető változás, hanem a női egyenjogúság felé is tett egy lépést a világ 1974-ben. Hivatalosan ugyanis ebben az évben nyert felvételt női katona az USA légierejéhez. Miért kellett vajon a történelem első női pilótájának 1911-es felszállása után ennyi idő, hogy a katonaság is elismerje a nők ugyanolyan teljesítményt nyújtanak egy harci gépet vezetve, mint férfi társaik?! A kérdés költői, de nézzük a történelem során hogyan alakult a pilótanők helyzete a repülőgépek fedélzetén.
Az Egyesült Államok első női pilótája 1911-ben Harriet Quimby volt, így még azelőtt engedélyezték számára a repülést hivatalosan, mielőtt szavazni mehetett, hiszen ezt csak 1920-ban sikerült elérni. Az első világháború idején hiába jelentkeztek a női pilóták a hadsereg kötelékébe, az USA hadserege nem kívánt velük együtt dolgozni, ellentétben az európai katonasággal, ahol már ekkor engedélyezték két hercegnőnek, hogy hadi gépekkel repüljenek. Eugeine Shakhovskaya és Sophie Alexandrovna Dolgorunaya hercegnők voltak az első európai hadi pilóták a világon.
A második világháború idején 25000 civil női pilóta szeretne a hadsereg kötelékében harcolni, közülük 1800-at felvesznek kiképzésre, majd a kiképzés után a megmaradt 1074 pilótanő egy félkatonai szervezetben, a WASP-ban kezdi meg szolgálatát. Bár néhányuk még sugárhajtású gépet is vezethet nem harci feladatokat végeznek, kizárólag a katonai alakulatok kiszolgálására alkalmazzák őket.
A hetvenes évekig egyáltalán nem akarja az USA hadserege a női pilótákat alkalmazni, habár még 1953-ban egy női pilóta Jacqueline Cochran sugárhajtású gépen megdönti az abszolút sebességi világrekordot és kiáll a női pilóták jogaiért, nem történik változás.
Végül 1974-ben nem a légierő, hanem a haditengerészet adja be a derekát és engedélyezi hat női pilótának, hogy harci helikopter vezetői képzésben részesüljenek. Ez hatalmas előrelépést jelentett a női egyenjogúsági támogatói számára. 1976-ban már az USA légiereje sem maradhatott ki a női pilóták elismeréséből, így bevonták a nőket is a pilótaképző programba. Bár ekkor még nem engedélyezték számukra a harcban való részvételt.
1993-ban tört meg végül a jég és női pilóták is engedélyt kapta harci cselekményekben való részvételre. B52-es és Navy Tomcats repülőkkel kezdhették meg a repülést. Colt Colonel McAsally volt a legelső női pilóta, aki harcolhatott az USA légierejében. Az 1995-96-os időszakban több mint 100 harci órát repült az iraki támadások során.
Jelenleg az USA hadseregében több mint 62000 nő teljesít szolgálatot, melyből 713 fő pilótaként, 300 fő navigátorként és 228 fő légi harci vezetőként dolgozik.
Ha Te is ugyanúgy vágysz az elismerésre, mint a pilótanők, nézz körül az Alpha cuccok között. Az MA-1 dzsekik több változatban, színben igazi harcosoknak készültek. Az új Nasa kollekció darabjai között a silver pink és speed red színekben egyaránt lehetsz nőies és erőt sugárzó.