1955 augusztus 20-a – emlékezetes nap a katonai repüléstörténetben, hiszen ezen a napon a Mojave sivatag felett új sebességi rekord született. Egy North American F-100 Super Sabre típusú sugárhajtású vadászbombázó repülőgép 1323,086 km/h-ás csúcssebességet ért el, ez volt az USAF első gépe, mely a hangsebességnél is gyorsabban repült.
Az első F-100 változat YF-100 néven került tesztelésre még 1953-ban. Az erről készült videót láthatjátok itt.
1954 szeptemberében álltak hadrendbe az első F-100 Super Sabre gépek a californiai George légibázis 479. harcászati ezredénél. Sajnálatos módon hat súlyos baleset is történt ezekkel a repülőgépekkel, mellyeket a vizsgálatok szerint a túl kicsire méretezett függőleges vezérsík hibája miatt történtek. A gépeket több hónapra parkolópályára tették és elkezdődött az áttervezés. Megnövelték a felületeket a biztonságos manőverezés érdekében. A módosított gépekből 22 db épült meg, és 1955-ben kerültek ismét a hadsereg kötelékébe. Földi célpontok és elfogó vadász feladatok ellátására egyaránt alkalmazták ezeket a gépeket.
Folyamatos fejlesztések során több típus is készült ezekből a gépekből, végül az F-100D modell már robotpilótával és egy újra áttervezett függőleges vezérsíkkal készült el. 1961-ben 6 db Super Sabre-t telepítettek a Fülöp-szigetekre, hogy a délkelet-ázsiai harcokban teljesítsenek szolgálatot.
Paraméterek:
Személyzet: 1 fő pilóta
Hajtómű: 1 db Pratt & Whitney J57-P-21A gázturbinás sugárhajtómű
Fesztáv: 11,82 m
Szerkezeti tömeg: 9525 kg
Felszálló tömeg: 15800 kg
Maximum sebesség: 1390 km/óra
Bevetési hatótávolság: 966 km
Fegyverzet: 4 db 20 mm-es gépágyú és a külső 8 megerősített csomópontra 3402 kg hasznos teher is felfüggeszthető
Az Alpha Industries által készített MA-1 bombázó dzsekik az F-100-as pilóták egyenruhája volt az 50-es években.