Most az újdonságok bemutatása helyett, inkább visszatekintünk egy kicsit a múltba. Az Alpha Industries szerződésben állt az USA Honvédelmi Minisztériumával, így az Egyesült Államok Légierő pilótáinak készített repülős kabátokat már az ötvenes évektől kezdve.
Miután a vadászrepülők kialakítása miatt a pilóták elég szűk helyen kénytelenek ülni, így olyan kabátok kidolgozására volt szükség, melyek az ott uralkodó körülmények között is kényelmet, biztonságot, és nem utolsó sorban meleget biztosítanak a pilóták számára.
Maj Eric Northam, 2016. Készítette: Michael D. Jackson
A kezdetekkor a pilótadzsekik még nylon szövetből készültek, mely ugyan jól tartotta a hőt és vízlepergető is volt, viszont sajnos egy a pilótafülkében lévő tűz során a pilóta életét még jobban veszélyeztette, hiszen ráolvadt a testére. Az anyagok és szövetek technológiai fejlődése aztán új lendületet adott a biztonságos kabát kifejlesztésében.
CWU 36/P
1972-ben elkészültek az első tűzálló szövetből varrt modellek, a CWU 36/P és a 45/P dzseki. A NOMEX anyag, – melyből ezek a kabátok készültek – egy Dupont termék, amely kiváló hő-, kémiai és sugárállósággal rendelkezik. A NOMEX anyag még a cigaretta parázsnak is ellenáll, igazi minőségi strapabíró szövet.
A dzsekik tervezésekor a funkcionalitás is előtérbe került, így mivel a pilóták nem akarták, hogy pilótáik zsebre tett kézzel közlekedjenek a dzsekiben, ezért ferde szögben és magasra helyeztették a zsebeket. A tépőzárakat a zseben az idegen tárgyak által történt problémák kiküszöbölése miatt alkalmazzák (nincs gombleszakadás).
1988-ban elkészítették a CWU45 / P nejlon változatát, amit a kereskedelmi piacra gyártottak, és az 1990-es évek végén bemutatták a bőr változatot is.
Napjainkban már több átalakított modell is megjelent a kínálatban, mint például a CWU LW PM, mely karcsúsított, így a mai kor igényeihez még inkább igazodik ez a dzseki.
CWU LW PM
Valamennyi CWU modellünket itt megtekintheted: CWU dzsekik